Trasig takbelysning Focus -06

Allt om Fords modeller C-MAX, Focus och Kuga.
Arlof
Veteran
Namn: Olof M
Kör: Ford Fiesta 1.6 TDCI -12
Ford Focus 1.8 Flexifuel -06

Trasig takbelysning Focus -06

Inlägg av Arlof »

Hej!

Jag gav mig på att byta antennfot till min focus -06. Ganska enkel procedur, man fick demontera takbelysningen (läslampan som sitter bakom backspegeln) för att komma åt skruven till antennen.

Men när jag satt ihop allting funkar inte läslampan i taket. Vill minnas att det kom en liten gnista när jag höll på. Jag har kollat säkringarna under handskfacket och alla är hela. Glödlampan är också hel. Det kommer ingen spänning fram till lampan.

Har nån några tips? Trasigt relä? Vet inte vilket relä som går vart. Ska även kolla mer noga om någon kontakt är trasig.

Skickat från min iPhone med Tapatalk

Användarvisningsbild
granadadr
Legend
Namn: Jörgen A.
Kör: Granada, scorpio samt en del andra Fordar

Re: Trasig takbelysning Focus -06

Inlägg av granadadr »

finns relä, har själv bränt sådant på en Scorpio,, vet tyvärr ej var det sitter :( trodde också det bara var att byta säkring, slutade med att jag drog egen plus till lampan,,

Arlof
Veteran
Namn: Olof M
Kör: Ford Fiesta 1.6 TDCI -12
Ford Focus 1.8 Flexifuel -06

Inlägg av Arlof »

En liten uppdatering:
Bestämde mig för att faktiskt titta på säkringarna, inte bara testa dem med multimetern. Då var där faktiskt en trasig säkring. Så en liten lärdom att kanske inte tro att saker är hela bara för att multimetern piper :)

Användarvisningsbild
granadadr
Legend
Namn: Jörgen A.
Kör: Granada, scorpio samt en del andra Fordar

Inlägg av granadadr »

Arlof skrev:
tor jan 19, 2023 1:12 pm
En liten uppdatering:
Bestämde mig för att faktiskt titta på säkringarna, inte bara testa dem med multimetern. Då var där faktiskt en trasig säkring. Så en liten lärdom att kanske inte tro att saker är hela bara för att multimetern piper :)
bästa lösningen :)

Skriv svar