Lägsta batterispänning för start av dieselvärmare?
-
draje1973
- Erfaren
- Namn: Andreas B
- Kör: Ford Focus -10
Ford Kuga -13 - Ort: Piteå
Lägsta batterispänning för start av dieselvärmare?
Hej 
Dieselvärmaren startar om jag ställer timer.
Om jag däremot sätter mig i bilen och försöker aktivera direktstart så går den inte igång.
Belysning och annat går ju igång när jag slår på tändningen för att kunna ställa in denna tid, och då blir det nog en dipp på batterispänningen som gör att inte direktstart fungerar...
Någon som vet vad som är den lägsta batteripänning för att dieselvärmaren ska kunna starta?
Känns som om den spänningen är för tight inställd, det kanske går att justera denna spänning med ett programdon?
Avser 2013 års Kuga diesel.
Dieselvärmaren startar om jag ställer timer.
Om jag däremot sätter mig i bilen och försöker aktivera direktstart så går den inte igång.
Belysning och annat går ju igång när jag slår på tändningen för att kunna ställa in denna tid, och då blir det nog en dipp på batterispänningen som gör att inte direktstart fungerar...
Någon som vet vad som är den lägsta batteripänning för att dieselvärmaren ska kunna starta?
Känns som om den spänningen är för tight inställd, det kanske går att justera denna spänning med ett programdon?
Avser 2013 års Kuga diesel.
-
cox
- Veteran
- Namn: Micke w
- Kör: Mondeo mk5
Re: Lägsta batterispänning för start av dieselvärmare?
Har för mig att det är 70 % av batteriet, koppla bort BMS så kommer generatorn ladda fullt när du kör
Skickat från min SM-A528B via Tapatalk
Skickat från min SM-A528B via Tapatalk