Mach-E 2021 - "it´s not a project"

Avdelning där forumsanvändare kan skapa sin egen projekttråd och visa upp sin Ford för alla på forumet.
Användarvisningsbild
Släggmek
Legend
Namn: Hasse B.
Kör: 1977 Taunus 1.6L Kombi (TC 2), 1982 Taunus 2.0GL Kombi (TC 3)

Re: Mach-E 2021 - "it´s not a project"

Inlägg av Släggmek »

Jag skulle inte kalla (Renault) Zoe för kompetent och de flesta andra som kört dom i jobbet som jag pratat med har använt en del negativa superlativ i omdömet :D, inte heller värd för mig att rekommendera efter några egna f***ups med tjänstebilar som gått i elektroniskt "baklås" ute efter vägen med "red screen of death" som vore programvaran skriven av Windows-utvecklare :p och limp-home-läge i som mest 30 knyck och 5(!) i backarna och det har visst alltid slutat med flakbärgareresa till närmaste auktoriserade fullserviceverkstad (Renault lär visst redan ha ersättaren 5 redo, hur det påverkar andrahandsvärde osv för Zoe kan man ju fundera på). Nå, helt seriöst så har alla Zoe i bilpoolen återlämnats när det var dags att förnya leasingavtalet.

Ersättare blev de iofs klumpigare (men rymligare) VW ID.3/ID.4 som ju är grunden för Ford Explorer/Capri och medan de enda bekymmer jag haft med dom är en tendens att låsa yttre dörrhandtag för inträde när man sitter på förarplats och ska släppa in någon i baksätet (kanske skydd mot carjacking?) som kräver lite vilset klickande för att öppna, så är enda bekymret jag hört om att det kan bli problem att komma loss från isfläckar med dubbfria vinterdäck p g a max vrid från start. Annars tycks det ju vara en bra konstruktion måste även en gammal fossil(åkare) :D erkänna. Dock inte alls så charmig att köra som en Focus utan bara odramatisk transport från A till B. I stallet finns också några få Nissan Leaf (som jag inte kört) och de lär visst iaf inte ha irriterat någon.
"If it jams - force it! If it breaks - it needed replacing anyway!" (sett på verktygslåda :D )

Debatt; av latinets "de battere" - att slå sönder andra talares argument ;)

Skriv svar