Bränslepump till S-Max Flexifuel som inte kostar 15000 kr
-
Jens Stövare
- Nybörjare
- Namn: Jens S.
- Kör: Ford S-Max
Bränslepump till S-Max Flexifuel som inte kostar 15000 kr
Jag har en S-Max Flexifuel från 2011. Bilen vägrade starta när jag skulle hem från jobbet i fredags. Jag fick hjälp av en kollega att bogsera den till en lokal verkstad (som ingår i MECA-kedjan). Idag ringde en kvinna från verkstaden och sade att bränslepumpen i tanken har gått sönder och att det kostar 15000 kr för bara bränslepumpen från Ford. Ovanpå det kommer arbetskostnaden, så hela reparationen skulle landa på ca 20000 kr.
Jag har kollat runt här i forumet och hittat några trådar där liknande problem varit uppe tidigare, men ingen av dem skriver om hur det gick till slut:
viewtopic.php?f=90&t=91897&p=664171&hil ... mp#p664171
viewtopic.php?f=90&t=91719&p=663064&hil ... mp#p663064
När jag frågade hon som ringde från verkstaden om det inte finns något billigare sade hon ungefär att "jag har kollat på eftermarknaden och hittat några pumpar som kostar en tiondel så mycket men då blir man ju lite misstänksam". Därför frågar jag här: finns det verkligen inga billigare pumpar? Jag har kollat lite själv och det finns ju en massa pumpar där tillverkarna och försäljarna påstår att de passar till S-Max Flexifuel:
https://www.reservdelar24.se/bil-maerke ... html#10354
Kan man inte lita på detta? Finns det någon som har erfarenhet av sådana här pumpar?
Jag har kollat runt här i forumet och hittat några trådar där liknande problem varit uppe tidigare, men ingen av dem skriver om hur det gick till slut:
viewtopic.php?f=90&t=91897&p=664171&hil ... mp#p664171
viewtopic.php?f=90&t=91719&p=663064&hil ... mp#p663064
När jag frågade hon som ringde från verkstaden om det inte finns något billigare sade hon ungefär att "jag har kollat på eftermarknaden och hittat några pumpar som kostar en tiondel så mycket men då blir man ju lite misstänksam". Därför frågar jag här: finns det verkligen inga billigare pumpar? Jag har kollat lite själv och det finns ju en massa pumpar där tillverkarna och försäljarna påstår att de passar till S-Max Flexifuel:
https://www.reservdelar24.se/bil-maerke ... html#10354
Kan man inte lita på detta? Finns det någon som har erfarenhet av sådana här pumpar?
-
getsome
- Legend
- Namn: Raffe Andersson
- Kör: Mondeo 2.0 TDCi 2011 med Bluefin
Re: Bränslepump till S-Max Flexifuel som inte kostar 15000 kr
Eftermarknadspumpar funkar lika bra som original.. kör på den billiga...
-
sundhed
- Erfaren
- Namn: Richard Sundhed
- Kör: Fiesta mk1 "fia" rs turbo
Jag hade samma problem på min S-max men den är en ren bensin. Den verkstad jag använde hittade en billigare än orginal, den har funkat kanon det ända bekymmer jag har haft är att tankmättaren visar lite fel.
-
johohohan
- Nybörjare
- Namn: Johan Kindmalm
- Medlemsnummer: 996
Hej!
Köpte du en pump? Isf vilken?
Pumpen på min s-max flexifuel dog just och vill inte betala 17000 till bilfirman för en "orginaldel". Men när autodoc och liknande visar 6 pumpar som alla ser likadana ut på bild blir man väldigt osäker på vilken som ska beställas...
Om inte kan någon annan bekräfta vilken pump man ska köpa?
S-max 2.0 flexifuel 2013
Köpte du en pump? Isf vilken?
Pumpen på min s-max flexifuel dog just och vill inte betala 17000 till bilfirman för en "orginaldel". Men när autodoc och liknande visar 6 pumpar som alla ser likadana ut på bild blir man väldigt osäker på vilken som ska beställas...
Om inte kan någon annan bekräfta vilken pump man ska köpa?
S-max 2.0 flexifuel 2013