Bil avstängd halvljus lyser.
-
perre123
- Nybörjare
- Namn: Per And
- Kör: Ford Mondeo Kombi 2.2 TDCi Diesel 2wd Årm 11. 200Hp.
Bil avstängd halvljus lyser.
Hejsan hoppas på hjälp. Är dålig på bilfel.
Har en Ford Mondeo combi manuell diesel 1.6 år 11. Börja med att jag stängde av bilen och låste den och ett halvljus fram lös ändå.
Sen slutade det av sig självt.
Så gick det ett par dagar och tittar ut och den står och lyser med bägge halvljus fram , i bak släckt.
Går ut och startar och vrider på lysvredet fram och bak.
Det kan blinka till men slutar med att det lyser enbart fram halvljus, trots att bilen är avstängd och låst.
Har nu tagit av batteri kabeln, den kan ju inte lysa hela natten. Har detta med vädret att göra fukt varmt och kallt ?.
Vet någon vad detta kan vara för fel. Tacksam för svar. perre.
Har en Ford Mondeo combi manuell diesel 1.6 år 11. Börja med att jag stängde av bilen och låste den och ett halvljus fram lös ändå.
Sen slutade det av sig självt.
Så gick det ett par dagar och tittar ut och den står och lyser med bägge halvljus fram , i bak släckt.
Går ut och startar och vrider på lysvredet fram och bak.
Det kan blinka till men slutar med att det lyser enbart fram halvljus, trots att bilen är avstängd och låst.
Har nu tagit av batteri kabeln, den kan ju inte lysa hela natten. Har detta med vädret att göra fukt varmt och kallt ?.
Vet någon vad detta kan vara för fel. Tacksam för svar. perre.
-
randal
- Veteran
- Namn: Rickard Lindfors
- Kör: Focus RS 03, Peugeot 206 rc 04, Mondeo tdci 10, S-max tdci 10
Re: Bil avstängd halvljus lyser.
En kontrollfråga bara: Du har inte kommit emot blinkersspaken? Jag har för mig att om man drar den mot sig när bilen är avstängd så lyser halvljusen. Om man drar ner den lyser vänster halvljus och upp lyser höger halvljus. Är så på min 09:a iaf.
Garaget: garaget.org/randal
-
perre123
- Nybörjare
- Namn: Per And
- Kör: Ford Mondeo Kombi 2.2 TDCi Diesel 2wd Årm 11. 200Hp.
Re: Bil avstängd halvljus lyser.
Hejsan. Måste kolla det. Tack för svar.