tomgång på scorpio 2,9?
-
daol
tomgång på scorpio 2,9?
kopplade bort batteriet då jag svetsade på avgassystemet, sedan när jag kopplade på batteriet igen så vandrar bilen på tomgången i ett par min tills den blivit stabil, hur ställer jag in tomgången?... om jag kör direkt utan att låta tomgången bli stabil, så stannar bilen om jag sajtar ner och kopplar i korsningar osv... bilen gickperfekt före avkopplingen från bat.... 
- Mullis
- Legend
- Namn: Daniel Andersson
- Kör: Bil, kanske
Kan inte ställa tomgången på en EFI 2.9... Antingen får du stå ut med att den gör så eller prova ta loss minuspolen i några minuter. Sätt tillbaka den och kör en vända på några kilometer i lugn och normal körning.
MVH // Mullis
Tekniker & Allt i allo... "Nothing impossible"
Är numer med i 1000-inläggsklubben!
Kör: Mondeo Titanium TDCi -05, Japan & 1.9 MW slipmaskin...
-
daol
- Mullis
- Legend
- Namn: Daniel Andersson
- Kör: Bil, kanske
Ja, som jag fattar så behöver den göra de... Funka på min sierra med 2.9...
MEn så fort man tryckte pedalen i botten när den gått någon minut så började den svaja med tomgången. Kör man lugnt i början så kanske den memorerar hur den ska stå. Sen så kan man gasa på...
Haft problem med tomgången när den var kall som varm. Kollat lite på den men hittat inget fel...
Om du undrar mer så kan du söka på forumet, du är inte den första med problem med tomgången...
MEn så fort man tryckte pedalen i botten när den gått någon minut så började den svaja med tomgången. Kör man lugnt i början så kanske den memorerar hur den ska stå. Sen så kan man gasa på...
Haft problem med tomgången när den var kall som varm. Kollat lite på den men hittat inget fel...
Om du undrar mer så kan du söka på forumet, du är inte den första med problem med tomgången...
MVH // Mullis
-
daol