Aceton i tanken....
-
Blyfoten
- 2stroke
- Veteran
- Namn: Kalle A.
- Kör: VW & FORD
Hur jag än läser denna tråden så ser då inte jag vart i tjafset skulle ligga, ej heller bråket !Icarus skrev:
Varför tjafsa ?
Om BSR-Patrik har en åsikt och andra personer en annan varför "bråka"?
Mvh. // Icarus
Jag för min del har inte på något sätt hoppat på BSR-Patriks åsikter utan däremot stör jag mig på hans allmänna stil & attityd här på forumet.
....thats it !
Förövrigt så tycker jag att BSR-Patriks åsikter är sakliga och bra !
Men en "Mjukare" stil & attityd ifrån hans sida hade inte skadat. !
-
BSR-Patrik
-
Icarus
- Nybörjare
- Namn: Anders
- Kör: Mondeo 2.o
Håller med om att BSR-Patriks åsikter är sakliga och bra!!!
Men om du tittar en gång till så ser du nog att mitt ord bråka har några små tecken före och efter !!!!! Och angående ordet tjafs så kan jag ju ändra det till:En del personer här på forumet kanske borde ändra stil och attityd.
Läser forumet varje dag och överlag tycker jag att det som skrivs är bra.
Men i vissa fall skulle det kanske inte skada att vi är lite mer ödmjuka mot varandra! ELLER?????
OK. Aceton: Tankade upp skorpan idag efter 55 mil med aceton i tanken.
Snittförbrukningen blev 0.891. Snitthastighet enligt färddatorn 55 km/t (snitthastigheten innan jag hällde i aceton var 57 km/t.)
med acc på hela tiden. Så jag har minskat förbrukningen med drygt 1 dl per mil. Absolut ingen vetenskaplig test, men jag har kört samma väg i 17 år nästan dagligen och Forden har aldrig gått så billigt i blandad körning.
Mvh.
Icarus.
Men om du tittar en gång till så ser du nog att mitt ord bråka har några små tecken före och efter !!!!! Och angående ordet tjafs så kan jag ju ändra det till:En del personer här på forumet kanske borde ändra stil och attityd.
Läser forumet varje dag och överlag tycker jag att det som skrivs är bra.
Men i vissa fall skulle det kanske inte skada att vi är lite mer ödmjuka mot varandra! ELLER?????
OK. Aceton: Tankade upp skorpan idag efter 55 mil med aceton i tanken.
Snittförbrukningen blev 0.891. Snitthastighet enligt färddatorn 55 km/t (snitthastigheten innan jag hällde i aceton var 57 km/t.)
med acc på hela tiden. Så jag har minskat förbrukningen med drygt 1 dl per mil. Absolut ingen vetenskaplig test, men jag har kört samma väg i 17 år nästan dagligen och Forden har aldrig gått så billigt i blandad körning.
Mvh.
Icarus.
- Keller
- Legend
- Namn: Simon Keller
- Kör: Probe GT, Focus ST250, P100 x2
- Medlemsnummer: 190
- Kontakt:
Ett tips som är väldigt behjälpligt: Kolla tändstiften! 
Aceton är som tidigare nämnt ett rätt starkt lösningmedel och löser/ändrar säkert någon av dom tillsatser som är i bensin.
Som sagt, kolla inte bara soppa förbrukningen utan kolla stiften.
Aceton är som tidigare nämnt ett rätt starkt lösningmedel och löser/ändrar säkert någon av dom tillsatser som är i bensin.
Som sagt, kolla inte bara soppa förbrukningen utan kolla stiften.
/Keller
Ford Focus ST250 -18 "Pärlan"
Ford Probe 2,2 Turbo -92 "Hamster-Racing"
Ford P100 -90 "Pickis"
Ford Focus ST250 -18 "Pärlan"
Ford Probe 2,2 Turbo -92 "Hamster-Racing"
Ford P100 -90 "Pickis"
- skånsk ondska
- Veteran
- Namn: Staffan L
- Kör: sierra cosworth 4x4- Mondeo hgv -99
2stroke skrev:Hur jag än läser denna tråden så ser då inte jag vart i tjafset skulle ligga, ej heller bråket !![]()
Jag för min del har inte på något sätt hoppat på BSR-Patriks åsikter utan däremot stör jag mig på hans allmänna stil & attityd här på forumet.
....thats it !
Förövrigt så tycker jag att BSR-Patriks åsikter är sakliga och bra !![]()
Men en "Mjukare" stil & attityd ifrån hans sida hade inte skadat. !
Kan kanske vara för att han skiver inget önödigt och håller sig kort som han sa.
Kan själv uppfatta desamma som du syftar med folka man pratar med på E-mail sms...ja all kommunikation där det bara finns text och man inte tar det muntligt helt enkelt. Så skulle jag nog se det
-
lewander
bilen rullar på som aldrig förr, det känns faktiskt jäkligt bra både i draget och i förbrukningen, har dock varit lite slarvig med uträknande av exakt hur mycket det har gått på sista tiden,men jag kan ju säga att det helt klart är märkbart. ska köra tanken tom nu snart så blir det riktig tanknig nästa gång så mna får mer exakta mått att gå efter.
- Mr Insane
- Legend
- Namn: Magnus H
- Kör: Cupra VZ -24
Mustang -95
Mercedes -69 - Ort: Årsunda
Rapport:
Sierra DOHC -90
Med Aceton: 0,838
Utan Aceton: 0,842
Förmodligen så va det oxå bättre kvalitet på tankningen med Aceton (OKQ8) än den utan (Din-X)
Ingen av tankarna har förbrukats på "lugnt" sätt... Mycket stadskörning och landsvägskörninge med "för hög" hastighet med mycket omkörningar (Ja jag är trött på mornarna..
)
För övrigt känns ingen större skillnad på gången heller, bara det vanliga som beror på hur fuktigt det är i luften..
Sierra DOHC -90
Med Aceton: 0,838
Utan Aceton: 0,842
Förmodligen så va det oxå bättre kvalitet på tankningen med Aceton (OKQ8) än den utan (Din-X)
Ingen av tankarna har förbrukats på "lugnt" sätt... Mycket stadskörning och landsvägskörninge med "för hög" hastighet med mycket omkörningar (Ja jag är trött på mornarna..
För övrigt känns ingen större skillnad på gången heller, bara det vanliga som beror på hur fuktigt det är i luften..
-
BSR-Patrik