therealpinto - Ford Capri Turbo
-
capri
- Veteran
- Namn: Mattias F
- Kör: Capri 2,9i Turbo, Focus Diesel , Transit 2,9i ,Cheva Impala turbo m.fl.
58 cm är det enda som står på kvittot.Har inga mått i huvudet,det var ju ett tag sen jag monterade dentherealpinto skrev:Vilka mått på IC valde du Mattias?
Jag har ju redan hål bredvid kylaren men det börjar vara dags att snygga till allt, det har ju varit några varianter på rördragning.
/Gustaf
Jag kan maila ett par bilder till dej om du vill.
Tags:
- therealpinto
- Legend
- Namn: Gustaf Ulander
- Kör: Capri Turbo, Capri, Cortina, Kuga ST-Line, Mach-E LR AWD, Sierra 2.9, inte XR4x4 (snyft!)
- Medlemsnummer: 37
- Kontakt:
- therealpinto
- Legend
- Kör: Capri Turbo, Capri, Cortina, Kuga ST-Line, Mach-E LR AWD, Sierra 2.9, inte XR4x4 (snyft!)
- Kontakt:
Tack för bilderna Mattias.
Jag har grejat lite till men fortfarande inga bilder. För jag vet inte riktigt var jag ska fortsätta... Men jag har börjat tillverka en ny spolarvätskebehållare och börjat med anslutningarna för tomgångsmotor. Det jag avvaktar lite med är att riva bromssystemet (eller i alla fall servo, huvudcylinder etc) för att jag funderar på hur soppasystemet ska dras. Dels för att jag vill att allt ska få plats, dels för att det är bra att ha bromsarna inkopplade ett tag till. Kanske...
/Gustaf
Jag har grejat lite till men fortfarande inga bilder. För jag vet inte riktigt var jag ska fortsätta... Men jag har börjat tillverka en ny spolarvätskebehållare och börjat med anslutningarna för tomgångsmotor. Det jag avvaktar lite med är att riva bromssystemet (eller i alla fall servo, huvudcylinder etc) för att jag funderar på hur soppasystemet ska dras. Dels för att jag vill att allt ska få plats, dels för att det är bra att ha bromsarna inkopplade ett tag till. Kanske...
/Gustaf
I'm on a NCHB diet. No Carb High Boost
- therealpinto
- Legend
- Kontakt:
Det var ett tag sedan jag uppdaterade...delvis för att det strulade lite med medlemsskapet i FCS ;-)
Nåja, så värst mycket har faktiskt inte hänt. Men några dagar efter nyår hittade jag ett paket utanför garaget:

Vad kan det vara i något så stort?

Plastgodis! Ett komplett X-pack från Fibresports, med helgjutna framskärmar. Beställdes i höstas, byggdes på beställning men nu är det här. Vi får se om tiden räcker till att montera till i sommar, jag är lite tveksam.
Nån dag senare kom det mer paket.

Några meter rör från Finess att bygga en utökat DR-båge av. Kanske inte till i vår, det heller, men bra att ha rören hemma.
På bilen har jag bara hunnit svetsa klart stötdämpartornen bak, och shoppa lite mer småsaker som fler ljuddämpare. Ja, och städa ur garaget lite.
Så nu är det snart dags att sätta fart va?
/Gustaf
Nåja, så värst mycket har faktiskt inte hänt. Men några dagar efter nyår hittade jag ett paket utanför garaget:
Vad kan det vara i något så stort?
Plastgodis! Ett komplett X-pack från Fibresports, med helgjutna framskärmar. Beställdes i höstas, byggdes på beställning men nu är det här. Vi får se om tiden räcker till att montera till i sommar, jag är lite tveksam.
Nån dag senare kom det mer paket.
Några meter rör från Finess att bygga en utökat DR-båge av. Kanske inte till i vår, det heller, men bra att ha rören hemma.
På bilen har jag bara hunnit svetsa klart stötdämpartornen bak, och shoppa lite mer småsaker som fler ljuddämpare. Ja, och städa ur garaget lite.
Så nu är det snart dags att sätta fart va?
/Gustaf
- Mathias-D
- Legend
- Namn: Mathias Dahlström
- Kör: Ford Capri 3.0 -78 Essex , Ford Capri 2.0 -81 Zetec
- Medlemsnummer: 313
Sjukt! haha kommer bli bra de:D
Ford Capri -78: http://www.garaget.org/?car=132079
Ford Capri -82: https://www.garaget.org/?car=383861
Ford Capri -82: https://www.garaget.org/?car=383861
- therealpinto
- Legend
- Kontakt:
Igår rev jag i alla fall bort bromsservo och huvudcylinder. Jag började måtta för Sierradelarna jag tänkte använda men det servot är ju verkligen jättelikt åt alla håll.
Jag återvände till det smidiga servot från Nissan Micra, så nu letar jag en 15/16", 1" eller 25 mm huvudcylinder som kan passa/anpassas. Nissan Primera med ABS 1993-94, Maxima och King Cab D21 verkar bra. Ingen FMCS:are som har japangrejer liggande?
Sierracylindern är asbökig att anpassa till Micraservot, det hade annars varit den bästa lösningen.
/Gustaf
Jag återvände till det smidiga servot från Nissan Micra, så nu letar jag en 15/16", 1" eller 25 mm huvudcylinder som kan passa/anpassas. Nissan Primera med ABS 1993-94, Maxima och King Cab D21 verkar bra. Ingen FMCS:are som har japangrejer liggande?
Sierracylindern är asbökig att anpassa till Micraservot, det hade annars varit den bästa lösningen.
/Gustaf
-
SK Racing
- therealpinto
- Legend
- Kontakt:
-
SK Racing
- therealpinto
- Legend
- Kontakt:
- therealpinto
- Legend
- Kontakt:
Jag har skaffat två huvudcylindrar från Nissan King Cab att laborera med. Borrningen är 15/16" vilket borde kunna lira. Bolt-on på Micraservot också.
Igår grejade jag på med fäste för servot och det tar ju lite tid om det ska bli någorlunda kompakt. Det är en hel del kvar och inget att visa direkt. Men snö kom det!

/Gustaf
Igår grejade jag på med fäste för servot och det tar ju lite tid om det ska bli någorlunda kompakt. Det är en hel del kvar och inget att visa direkt. Men snö kom det!

/Gustaf
-
SK Racing