Kopplingsplint 240-400V
- farsan
- Legend
- Namn: Andreas Schönemann
- Kör: brandbil
- Medlemsnummer: 4
Kör med torix (röd skruvskarv som oftast används i kopplinsdosor för dold installation)
Eller ta ubåtar/toppklämmor istället.
Blir oftast bara krångligt att använda medföljande plint i dosorna.
//Andreas
Eller ta ubåtar/toppklämmor istället.
Blir oftast bara krångligt att använda medföljande plint i dosorna.
//Andreas
*Klanledare*
FIXIT Transmission
Hydraulic optimering
Vikens Maskin
Ma Composit & Plexiglas AB]
P-racing dash
FIXIT Transmission
Hydraulic optimering
Vikens Maskin
P-racing dash
- Cossy_Calle
- Legend
- Namn: Carl-Johan Andersson
- Kör: RS Ford
- Lillafrilla
- Veteran
- Namn: Daniel Frisk
- Kör: Sierra Kombi 2,9
- farsan
- Legend
- Namn: Andreas Schönemann
- Kör: brandbil
- Medlemsnummer: 4
Jodå, är allt godkänd för tex. ekk också.SK Racing skrev:Jag tackar för hjälpen, Torix är dom ok att använda för solid ledare, jag har för mig att jag när jag läste min BB1 att dom var för flerledad kabel.
Nu är ju det några årsedan jag läste så jag kan ju ha glömt.
*Klanledare*
FIXIT Transmission
Hydraulic optimering
Vikens Maskin
P-racing dash
FIXIT Transmission
Hydraulic optimering
Vikens Maskin
P-racing dash
- saabchef
- Legend
- Namn: Pelle Svensson
- Kör: Chippad Sierra 4X4
- Medlemsnummer: 328
Haha wtf! har monterat åtskilliga tusen sådana och aldrig sett det gnistra förutom när man kopplar me spänning på då som vanligtSK Racing skrev:Jag har varit i ett hus där det satt dito kopplingar i dosan men dom hade så dålig kontakt så det låg o gnistrade, så hela kåken kunde brunnit ner innan jag bröt strömmen.
Jag vet inte vad det var för idiot som monterat dessa kopplingar och om miffot gjort rätt, jag fick ju inget bra intryck av dessa kopplingar, så en förskruvning i någon form står högre i kurs hos mig, men tack för hjälpen o synpunkter allihopa
Ledarna lär ju inte ha varit ordentligt intryckta i wago´n.
NPC Crew
2016 201m@6,88s/160km/h 402m@10,79s/201km/h 60ft 1,51s
2017 en enda pissrepa med 201m@147 och 402@11.23 202, 60ft 1,55
2018 ingen växellåda
2019 201m@7,65/153km/h, 402m@11.55/205, 60ft 1,8
2016 201m@6,88s/160km/h 402m@10,79s/201km/h 60ft 1,51s
2017 en enda pissrepa med 201m@147 och 402@11.23 202, 60ft 1,55
2018 ingen växellåda
- Lillafrilla
- Veteran
- Namn: Daniel Frisk
- Kör: Sierra Kombi 2,9
- Persson
- Legend
- Namn: Peter Persson
- Kör: mest traktor
- Kontakt:
Glappkontakt är den största anledningen till kabelbränder, det blir små ljusbågar som har fruktansvärt hög temp.
Jord är överskattad, det är enbart att man leder nollan i chassit på el produkter, det skyddar mot att en fas hamnar i chassit på tex en borrmaskin (av plåt då) då ska alltså det bli kablebrott eller liknade inne i maskinen och fasen ska lägga sig mot chassit och sen ska man råka ta i chassit och tex ett ellement eller en diskmaskin samtidigt.
Nolla och jord är samma ledning! De sitter ihop i centralen och sen ut på nätet och kallas för PEN-ledaren.
Något man ska passa sig för (när vi ändå är inne på jord) är alla dessa blixtskydd som säljs, jag skulle vilja påstå att alla som det inte följer med en kvadratmeter koppar som man ska gräva ner själv är meningslösa och rent farliga. Istället för att modemet ska gå sönder så leder de billiga all denna ström till jordkabeln vilket lätt kan resultera i kabelbrand då det är sjukt mycke mer ström är 1,5 kvadrat klarar av.
Jord är överskattad, det är enbart att man leder nollan i chassit på el produkter, det skyddar mot att en fas hamnar i chassit på tex en borrmaskin (av plåt då) då ska alltså det bli kablebrott eller liknade inne i maskinen och fasen ska lägga sig mot chassit och sen ska man råka ta i chassit och tex ett ellement eller en diskmaskin samtidigt.
Nolla och jord är samma ledning! De sitter ihop i centralen och sen ut på nätet och kallas för PEN-ledaren.
Något man ska passa sig för (när vi ändå är inne på jord) är alla dessa blixtskydd som säljs, jag skulle vilja påstå att alla som det inte följer med en kvadratmeter koppar som man ska gräva ner själv är meningslösa och rent farliga. Istället för att modemet ska gå sönder så leder de billiga all denna ström till jordkabeln vilket lätt kan resultera i kabelbrand då det är sjukt mycke mer ström är 1,5 kvadrat klarar av.